kärleken är tålig och mild

såg en film på rekommendation av en elev i går, "A Walk to Remember". den var bra, välspelad och lågmäld om hur kärleken kan förändra en ung människa. lite väl sentimental i vissa delar för min smak, men jag är väl en cynisk gammal tant som inte förstår hur det är....men varför ständigt detta fokus på att bli gift hos unga flickor i USA? inte är det så här, att deras enda önskan och det enda de lever för är att bli gifta? de ser för mycket romantisk smörja och leker för mycket med Barbie när de är små.

varför är det så viktigt att gifta sig? vem vinner på det? "Så lyder eden vid vår bröllopsfest, jag älskar dig så länge jag har lust"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0