vad går livet ut på

egentligen? är det nån som vet? ju  mer jag undrar ju mindre begriper jag. ju mer jag lär mig desto mindre kan jag. kanske är det så? meningen är att man ska bli helt utan kunskaper och bara ta varje ögonblick att face value? eller...

pengar och prylar tror jag inte är meningen
att göra sig så snygg man kan tror jag inte är meningen
att tycka bu eller bä om det ena eller det andra
tror jag inte är meningen

att leva för andra tror jag inte är meningen
men inte heller att leva för sig själv
att göra precis som man vill
tror jag inte är meningen
men inte heller att göra det andra vill

balans är kanske meningen
men fan så svårt

det var första gången jag hade med en svordom i en dikt och det var kanske det som var meningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0