ännu en helgdag

men vad är det vi firar i dag egentligen? är det att de tre vise männen kom fram till det nyfödda Jesusbarnet med sina presenter (guld, rökelse och myrra)? borde vi inte i så fall ge varandra presenter i dag? låt oss bestämma att vi gör det, det kan väl aldrig skada.

vi lever i ett vacuum
fullt med saker
vi kan inte röra oss
i tomrummet
våra känslor lägger krokben
för våra drömmar

jag ställer mig med näsan framåt
och försöker bestämma mig för vart
jag ska gå
kanske åt andra hållet?

slöjan mellan oss och världen är tunn på sina håll
papperstunn, muslintunn, tunn som fjärilars vingar
ändå begränsar den vår uppfattning om vad som är sant
vad är sant?
vad finns egentligen där ute?
papper, muslin, fjärilar?
och du...

Kommentarer
Postat av: kaija

Du sätter ord på jagets villkor.

2009-01-06 @ 12:35:22
Postat av: agneta

ja! eller nåt...

2009-01-06 @ 16:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0