blev inbjuden

till MySpace. coolt. jag har tre vänner. kul att veta...;)
annars är det mesta som vanligt, sov extremt tungt när mobilen gick igång 6.30 i morse. det var längesedan jag var SÅ borta när jag ska upp. konstigt nog gick det lättare att komma upp?

har haft betygssamtal och en massa andra samtal i dag. pratade om Doris Lessings "Instruktion för nedstigning i helvetet", apropå Dantes 9 nivåer i helvetet (Divina Commedia). rekommenderade "Shantaram", ska ta med och visa den i morgon. en elev hade hittat ett avsnitt av "Simpsons" med Homer som Odysseus. så det rörde faktiskt på sig rent svenskt i dag, sånt är kul. till råga på allt det hade en elev kollat länken jag lade ut på svenskarummet i intranätet (rexnet) i går, med "sanningen" om Gömda och Asyl (på DNs sida). hon hade läst böckerna och tyckte det var intressant. där ser man, en del av det jag gör och säger går in...så det är inte helt meningslöst att hålla på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0