bloggeri, bloggera

frågade en grupp elever i dag hur de använder modern teknik i sin kommunikation med omvärlden och insåg att det är mycket jag inte förstår och begriper. jag som trodde att jag hade lite koll...en elev visade sin blogg och den har jag nu lagt till på länklistan. hon skrev om lektionen under lektionen - det är så fruktansvärt meta!

släppte loss min första bok idag, det blev "Shantaram". jag lade den i lokomotivet i lekparken i Stadsparken. i morgon ska jag se efter om den är borta.

en representant för kommunfullmäktige i Sandviken var på besök för att se hur det är på en friskola. det var bra att få prata lite med en makthavare...

snöade på eftermiddagen. aldrig fel i januari.

i övrigt en dag när tiden flöt på som den alltid gör, i ett jämnt och demokratiskt tempo, mot en framtid som vi inte känner...

Kommentarer
Postat av: Anna Rath

Det var en rolig lektion! Men Agneta säg mig, vad betyder meta? Haha, nu är det du som får lära ungomarna nya ord!

2009-01-20 @ 22:35:09
URL: http://rath.blogg.se/
Postat av: agneta

tja, vad betyder det? hm, ungefär att man bloggar om att man bloggar om att man bloggar...jag får kanske slå upp det...(nu använde jag ett ord utan att veta vad det betyder igen, men jag har en aning...)

2009-01-23 @ 18:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0