Nu kom jag ihåg

att det är lördag i dag. Det är dessutom den dag jag städar. (Intresseklubben noterar) Jag är periodare när det gäller städning, just nu är jag inne i en period när jag städar varje lördag. Det känns rätt trevligt. Man har ju tid när man är ledig...
Såg sista Pirates of the Caribbean i går och oj så dåligt! Ska det verkligen finnas nån story i den? Har manusförfattarna tagit helt ledigt? Jag tyckte det var uppenbart att så fort de var oroliga för att publiken skulle fundera för mycket på logiken i alltihop slängde de in en actionscen (mer eller mindre motiverad) så vi skulle sluta tänka. Tonårspojkar (i de lägre tonåren) kanske fick ut nåt av den, men till och med det är tveksamt. Två båtar är på väg att sugas ner i en malström (och det tar evigheter) samtidigt som det slåss för fullt på båda båtarna, de sitter fast i varandra, två karaktärer slåss om en kista och två andra gifter (sic!) sig mitt i alltihop? Jag fattar ingenting. När Disney är dåligt då är det uselt. Synd, för de kan vara så bra. Jösses. jag är glad att jag inte payade för att se den på bio, snacka om bortkastade pengar. Den första filmen var bra, men sen gick det utför (som med Matrix). Det är svårt att göra en trilogi. Uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0