Nationaldag

lite lagom intressant, jag skulle hellre fira FN - dagen. i morgon är det val till EU och var fjärde väljare känner inte till det. suck, man har ju fått valsedeln i posten och de pratar om det på radio och TV. lever de under en sten eller? sen är det lite dubbla budskap - man ska rösta för att visa att man stödjer den demokratiska idéen, eller man ska inte rösta för att visa att man inte stödjer EU som idé. jag vet inte jag, men jag tänkte rösta. jag tror på demokratin.som nån sa, demokrati är ett uselt sätt att styra ett land, men det är vad vi har tills vi kommer på nåt bättre.

Eskilstuna fyller 350 år och det är kallt, men åtminstone regnar det inte, än. det kanske börjar till kungen och silvia kommer. vi får se. jag ska till Borsökna och mata en bortrest kompis djur. det kan bli lite pyssligt att ta sig fram. rapport kommer (kanske) i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0