samtidigt

som vi gjorde vargarna till hundar, gjorde de oss till människor. det står i boken "Vi som..." av Temple Grandin. hon har många intressanta tankar kring djur och hur deras hjärnor fungerar. återigen, läs den om du är intresserad av djur och vår relation till dem. hon skriver att människor BEHÖVER djur för att bli bra människor och jag kan bara hålla med. jag vet att jag har mycket lättare att prata och umgås med människor som tycker om djur. det kan vara så med alla intressen, typ fotboll och frimärksamlande, men jag tror inte det. jag tror att vi som fyller våra liv med befjädrade och fyrfotade vänner är en särskild sort. kanske inte bättre än de andra, men med andra prioriteringar och erfarenheter. vad är viktigt i livet? vad är oviktigt?

nu har jag skänkt bort både datorn och VHS - spelaren. det är en skön känsla. jag har dessutom städat bort en massa skräp idag.

Kommentarer
Postat av: kaija

Grattis till din frigörelese från belastrande prylar.

2009-03-07 @ 18:19:26
Postat av: agneta

tack! ibland känns det som om jag skulle lätta från marken om jag inte hade nånting alls...

2009-03-08 @ 11:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0