Sonnentag

det är coolt att man kan lyssna på radioprogram via dator när det passar en, det blir lätt att följa sina favoritprogram, som "Spanarna", "Godmorgon Världen", "På Minuten" och andra. teknik är bra. när den fungerar.

dansade i går, det var kul! fick komplimang av ett kusinbarn, sånt är alltid trevligt. vi fann ett gemensamt intresse i fantasy och diktskrivande. vi ska kanske fortsätta hålla kontakten. det är intressant med språk, vi pratade engelska, då han inte kan svenska och jag inte finska. hans pappa kan tyska, men det kan inte jag, däremot lite franska och spanska. språk är som nycklar, det gäller att ha rätt sort, å andra sidan om man har många nycklar borde nån av dem fungera. hade jag kunnat grekiska hade jag kunnat prata det i går, men tyvärr...jag läste i DN på flyget hem om språkkaféer. man går till ett bestämt fik för att prata ett bestämt språk vid ett bestämt bord. låter som en bra idé. språk ska talas för att läras. jag kan läsa rätt obehindrat på engelska, men att prata och förstå behöver jag träna mer på, det märkte jag i London.

kram på er, ha en bra söndag!

tiden är ett gummiband, men det är inte du som håller i ändarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0