Bonusdikter

för dig som tittar in lite extra,

Helvetets hundar
springer planlöst
med tomma magar

Ylar åt månen
som aldrig tycks
bestämma sig

Jag vill släppa in dem
och ge dem nånstans att vila
Lägga sina rastlösa ben
till ro

Kanske finna
ett nytt språk
- mer av ett kurrande
av belåtenhet

Helvetes hundar
kom till mig!
Jag finns här

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

En orm är livet
som slingrar sig planlöst
genom undervegetationen

Det är inte alltid
du minns att den finns där
Du lever med ditt huvud
blend molnen

Men kring dina bara fötter
meandrar sig
osäkerhet, skiftande form

Den byter sitt skinn
med jämna mellanrum
Vare sig du vill eller inte
Vare sig du vet om det
eller inte

Stå stadigt på dina fötter
 - och böj dig nångång
emellanåt för att hälsa:
- Hej orm
Jag känner och älskar dig
Jag minns
att du finns

Kommentarer
Postat av: kaija

Du får rätta till bokstävernas ordning i den sista dikten så kan jag ta till mig budskapet utan störningar,den första är helt i linje med ett öppet sinnelag.

2009-05-31 @ 13:03:26
Postat av: agneta

hur menar du?

2009-05-31 @ 20:13:03
Postat av: kaija

I rad 9 finns ett ord jag inte är bekant med?

2009-05-31 @ 20:46:31
Postat av: agneta

nu har du fått föklaringen till ordet meandra muntligt, det ordet finns!

2009-06-02 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0