Frustration

även om jag lever "för och av ordet" (för att citera mig själv från en text jag skrivit) så är det frustrerande att försöka förmedla allt man är i text. till exempel när man skriver arbetsansökningar. hur får man igenom allt det man är och kan och vill i några futtiga meningar, utan att för den skull skrämma slag på människan i andra änden? och så ska man skriva som om man verkligen vill ha jobbet, men hur vet man det innan man träffat dem man i så fall ska jobba med och för? jag brukar inte inse att jag vill ha jobbet förrän jag haft det ett tag. eller tvärtom, som nu då, när jag efter tre år (eller egentligen två och ett halvt) insåg att jag var färdig.

"Be och du ska få" har gett mig ännu några pusselbitar i den komplexa bild som är våra liv. tankar (och därmed tillhörande känslor) finns av två slag, lättande och tyngande. sök dig till tankar och känslor som får dig att känna dig lättare. släpp motståndet. lek välståndsleken; gör av med 1000 kronor första dagen, 2000 kronor andra dagen, 3000 kronor tredje dagen och så vidare, så länge du har roligt. (i fantasin, naturligtvis!) allt som du ber om får du, men du måste släppa motståndet! vi står framför en dörr, bakom vilken allt vi någonsin velat ha väntar på oss, vi måste bara öppna dörren! (dvs släppa motståndet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0