Vi är många

som vill se en bättre värld, en värld där vi tar hand om varandra och inte lägger energi på onödiga saker och bråk. Så varför blir det inte så? Jag tror att egot kommer ivägen för uppgiften. Våra egon är för stora för vår planet, så antingen måste vi krympa egona eller förstora planenten. Jag rekommenderar att vi tystar det lilla, sårade, olyckliga barn som sitter längst inne i vårt medvetande och skriker; - Ge mig, ge mig, jag vill ha, jag vill ha!

Våra sårade små själar måste skaffa sig skinn på näsan, växa upp och börja ta ansvar. Det är dags!

Kommentarer
Postat av: Kirsi

Jag tror tvärtom att vi måste för en gångs skull lyssnar ordentligt på det där lilla inre barnet - den som skriker "ge mig, hör mig, se mig, jag vill ha"... Om vi lyssnar noga så att den får prata färdigt, då kanske får vi äntligen veta vad det vill ha. För det är säkert inte mer av allt det som vi redan gjort. Det kanske skulle räcka att det blir hört, och inte nertystat längre. Om man är liten, sårad och olycklig, vad behöver man?

2009-10-24 @ 18:30:52
Postat av: Kirsi

Jag tror tvärtom att vi måste för en gångs skull lyssnar ordentligt på det där lilla inre barnet - den som skriker "ge mig, hör mig, se mig, jag vill ha"... Om vi lyssnar noga så att den får prata färdigt, då kanske får vi äntligen veta vad det vill ha. För det är säkert inte mer av allt det som vi redan gjort. Det kanske skulle räcka att det blir hört, och inte nertystat längre. Om man är liten, sårad och olycklig, vad behöver man?

2009-10-24 @ 18:31:05
Postat av: Agneta

du är så klok, som vanligt. då gör vi så.

2009-10-25 @ 11:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0