Intervju

Vad svarar man när någon frågar: - Berätta om dig själv? Det är väl inte ens en fråga. I veckan bestämde jag mig för att nästa gång ställa en motfråga: - Vad vill du veta? Det finns så många ingångar så det är svårt att veta var man ska börja. Ju bättre frågor man ställer, ju bättre svar får man. Någon borde berätta det för alla som ska anställa människor där ute. Jag svarade förmodligen fel, för jag fick inte jobbet. Lika glad för det är jag! (- Surt, sa räven om rönnbären)

I början på veckan bestämde jag fick för att inte ha några speciella förväntningar, utan ta dagarna som de kom och det gick mycket bättre. Känner mig nöjd. Trots allt. Fredagen var jag på affärslunch med Företagsamma kvinnor. Såg utställningen om kvinnors uppfinningar på Rinmangymnasiet. Och den var bra. Jag ska väl inte skriva nåt om att jag nu vet vad jag ska göra, för det är fortfarande inte klart, men det känns som att jag kommer närmare och närmare. Och det är nog så att jag inte ska göra bara en sak och inte samma sak till pension. Om jag nu någonsin ska gå i pension.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0