Körde till och från

Salem på förmiddagen i ett jobbärende. Så nu har man varit där också. Påminde om andra Stockholmsförorter jag varit i. Kom för tidigt (en timme!) så jag gick en promenad med hunden. Gick förbi två väldigt olika förskolor, den ena påminde om en skola/fabrik/fängelse/äldreboende, den andra om ett hem. Gissa vilken jag tyckte verkade mysigast? Om jag hade barn skulle jag aldrig ha dem i en förskola där barn alltid skriker.

Det SLOG mig: vi sätter våra barn och gamla på inrättningar som påminner om djurfabriker och blir förvånade när de inte blir lyckliga...Visst måste det finnas ett bättre sätt?

Lyssnade på 90 - talshits i bilen och det var kul! I bilen kan man sjunga hur högt och falskt man vill (ännu en sak jag kommer att sakna när privatbilismen är död).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0