onsdag

Mitt I Veckan. Det är väl bra det? Har inte så mycket att rapportera från i går, men än att jag blev påmind om varför jag inte gillar att genomföra nationella prov. Dessutom har ju Skolverket klagat på vår oförmåga att rätta dessa rättvist.

På detta svarar jag, 1) SPRÅK ÄR INTE MATEMATIK - om ett svar är vettigt och begripligt i sammanhanget (enligt mig - jag kan ändå en hel del engelska fast jag inte läst en jävla massa grammatik) får eleven rätt för det. 2) Om vi inte kan rätta era fina prov ordentligt, så låt oss skicka in dem så får ni rätta då, då blir ju allting perfekt.

Usch, märks det att jag är förbannad? Dessa skrivbordsmänniskor som tror att världen går att styra utifrån berg av PAPPER. Kom ut i verkligheten med dess känslor och grupper och människor med deras kantstötta erfarenheter och kreativa lösningar på era dumma uppgifter. Skola är inte lika med verklighet, skolan ÄR en låtsasvärld och jag ÄR för olydig för den. Så det så.

Men det är för kul att undervisa! Jag trivs för mycket med det för att sluta. Vilken rävsax, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0