det är när man

tror att man vet allt som Verkligheten kommer och knäpper en på näsan. I går fick jag lära mig saker om sopsortering som jag trodde att jag visste...Man ska inte slänga kuvert eller postit - lappar i papperinsamlingen, ingenting med lim på. Och bara flaskor i glasinsamlingen, annat glas kan det vara tungmetaller i. Bara förpackningar i förpackningsinsamlingen...

Allt annat är brännbart - även det icke brännbara.

Läser just nu tre böcker, "Svensk maffia" om motorcykelgäng (kan man ha en Harley Davidson och ändå vara en laglydig medborgare?), "4 timmars arbetsvecka" av Timothy Harris (jätteintressant, han pratar om att jobba effektivt, inte mycket, har en hemsida http://www.fourhourworkweek.com/ , där du kan läsa mer (in English, though) och "Hundraser i Sverige". Den sista ska jag nog köpa, jag behöver en aktuell rasbok om jag ska lära mig alla nya raser. Funderar på vad det ska bli sen, lååångt in i framtiden, när Alice har gått ur tiden. Ibland vill jag bara ha ett korthår igen, men som Cesar säger, man ska inte ha en hund med högre energi än man har själv...

Nu letar jag efter en hund som är sund fysiskt och psykiskt, lättskött utan att vara tråkig, lättfostrad utan att vara halvdöd och som går bra ihop med folk och fä. Har alltid tänkt på pudel, återkommer ständigt till whippet och blev en gång tokkär i en cotón de tuelar. Så tänker jag att varför sejfa? Varför inte ta i ordentligt och skaffa 2 galgo espanol? Till exempel.

Kommentarer
Postat av: Pl Xycool

I really liked your website. Thank you very much! Its a great website!very interesting and informative.

2011-06-29 @ 11:11:04
URL: http://pl-xycool.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0