The Imaginarium of Doctor Parnassus

var så där, film av Terry Gilliam. Han är nog framförallt visuell och glömmer storyn (eller så är jag bara cynisk och uppskattar inte längre en enkel, rakt berättad historia). Han ville göra en film från skratch, ingen adaption av en text, men jag tror det är det han bör göra. "Kalle och chokladfabriken" handlar i stort sett om samma sak och gör det bättre. Men det är Heath Ledgers sista film, så därför kan man ju se den, även om han inte är ens hälften så imponerande som i "The Dark Knight". Tja, nu har jag sett den, men det känns som det var ett tg sen en film transporterade mig ut från och in i mig själv. "Avatar", kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0