VÅR DAG JÄMN ING

Så det så! Dags att fira våren. Egentligen borde vi fira in det nya året nu, det gjorde man väl förr, för länge sedan. Firade att man överlevt vintern ett år till. På en vecka har mycket hänt, förmodligen för att det inte är minusgrader på natten längre. Jag har slutat med långkalsonger, mössa och halsduk. I dag tog jag på mig gympadojjorna, men det är nog lite tidigt. Speciellt om vi ska gå i snön på Djurgården.

Man ser taken på husen igen. Det går att vädra ordentligt.

Drömde att jag flyttade, men den lägenhet jag flyttade till var inte tömd. En del av möblena var justa, men skafferierna var fulla av skräp. Det fanns två kök (det drömmer jag ofta) med tre spisar. I en ho stod mjölk från 1995. Oöppnad. Jag funderade på om man skulle slänga ner allt i svarta sopsäckar eller ställa sig och sopsortera. Och det var ju inte jag som skulle städa efter den förra hyresgästen. På slutet kom tre björnar in, två stora och en liten. Människor i björndräkt (och inga bra såna). Gör det mig till Guldlock? Alice skällde på björnarna.

Kommentarer
Postat av: Gautetanja

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2011-02-21 @ 12:12:56
URL: http://gautetanja.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0