17 maj

visst är det nåt särskilt med den dagen. det brukar vara fint och så är det i dag med. så, nu ska jag inte tjata mer om vädret.

en tråkig dag i går, men då blir det kanske roligare i dag. hjälpte Mor med tekniken och det får alltid mig att känna mig så kompetent. trots min stora otekniskhet har jag lyckats lära mig lite genom åren. när man inte har någon att fråga får man lära sig själv och det är inte så dumt. faktiskt.

Har nu läst ut "Hett, platt och trångt" av Thomas L Friedman. Den var intressant, en blandning av pessimism (så här är det) och optimism (det här kan vi göra). "-Hinner vi göra något åt klimatförändringarna, den biologiska utarmningen, världsfattigdomen? - Ja, om vi börjar nu." So, let's!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0