arbetslös måndag

känns inte trevligt. Särskilt när jag är övertygad om att det finns massor jag kunde och faktiskt borde göra. Men det är svårt men den där sista biten fram till avslut. Det är något fel på det jag gör och jag måste komma på det. Snart.

Det är som att sitta i en bur som jag själv har nyckeln till men utan att få in den djävla nyckeln i låset.

För att citera mig själv (ur "Drakar och berg")

Är det någon där ute som vet hur man tar bort de förnumstiga kommentarerna ur wordprogrammet men behåller stavningskontrollen? Använde ordet förbålt och då tjatar den om att är jag medveten om att det är ett gammalmodigt ord som kan vara fel i sammanhanget? Jo, tack, jag VILL HA det ordet. Sluta bry dig! vill jag säga till word. Hur gör jag det?

Kommentarer
Postat av: Mats Ohlin

Nu har jag ett rätt gammalt Word-program, och ditt kanske är nyare och annorlunda - men liksom du brukar jag bli irriterad på den där stavnings- och grammatikkontrollen, så jag brukar högerklicka på stavningskontroll-ikonen nere i listen, och då kommer det fram en ruta där man kan "dölja stavfel" respektive "dölja grammatiska fel". Tyvärr får man göra om den proceduren varje gång man öppnar dokumentet på nytt - men det kan vara värt det lilla besväret, har jag ofta tyckt.



Hälsningar Mats

2010-05-03 @ 22:43:50
Postat av: agneta

tack för tipset, ska prova!

2010-05-05 @ 14:37:30
Postat av: MO

Låt dig väl bekomma!

M

2010-05-05 @ 19:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0