det är intressant

att hyra en film som man tror att man vet vad den handlar om så handlar den om nåt helt annat. Väntade på att "Adjustment Bureau" skulle hamna i en tunnelbanevagn och börja meckla med tiden, men det var inte alls den filmen.  Det är nog inte ens Matt Damon som "starar" i den...Det gjorde nog att jag uppskattade den mindre än jag gjort annars. Som så många filosofiskt och samhällskritiskt intressanta historier var den skriven av Philip K Dick (tex "Bladerunner").

Åka hemifrån 9.30 och komma hem 20.00, ingen höjdare. Skönt att jag kunde börja senare, annars hade jag varit mycket tröttare nu...Körde hem via Läggesta och vägen från Björnlunda till Mariefred är om möjligt ännu vackrare än den andra (över Sparreholm och Malmköping). Så såg jag regnbågens början (eller slut). Fast den flyttade sig med bilen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0