gå upp halvsex

är ingen dröm, men det går när det måste gå. I dag var det konferens i Gnesta om den "nya" läroplanen. Citattecken för att jag känner igen tankegångarna ända från lpo 62. Men det kanske jag som inget begriper. God lunch, de har en duktig (prisbelönt) kockerska i skolköket, hon gör god vegetarisk mat - blomkålsgratäng i dag. Jag tror det är första gången jag ätit skolmat som smakar något. Där ser man, man lär sig alltid något nytt (det lönar sig att leva).

Och FASS finns i 2 versioner, en för fackinsatta (medicinare) en för lekmän - så borde man göra med läroplanen också.

Och varför ska man inte lägga nycklar på bordet? Jo därför att på ett tyskt hotell förr i tiden lade "glädjeflickorna" nycklarna på bordet för att visa herrarna var de var tillgängliga någonstans. Mammorna sa till sina döttrar att inte lägga nycklarna på bordet därför att det betydde otur, de ville inte berätta den riktiga anledningen. Även om det inte är sant, är det en kul förklaring.

Kommentarer
Postat av: Eva

Utmärkt med bra mat, det är du värd!

2011-08-17 @ 21:41:30
Postat av: agneta

och bra skolmat dessutom!

2011-08-18 @ 19:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0