into eternity

film om Onkalo, den plats i Finland där man tänkt sig att gräva ner kärnavfall som sedan ska ligga ostört i 100 000 år, hundratusen år. Lycka till med det, får man lust att säga. En vacker, tänkvärd film om ett besvärligt dilemma.

http://www.intoeternitythemovie.com/synopsis/

Jag har ju alltid varit mot kärnkraft och ser med förvåning och förtvivlan hur alltfler verkar mena att detta är ett miljövänligt sätt att producera energi på!!! Jag begriper inte hur man tänker när man tänker så. Det är som att jaga ett sällsynt djurslag, gärna med snöskoter och sedan slå ihjäl djuret med klubbor. Verkar detta upplyst och intelligent? Jag känner ibland som att vi har människor bland oss från medeltiden (eller stenåldern). Tyvärr med större resurser till rasering än vi hade då. Vi är så själviska och ser världen utifrån vårt eget snäva perspektiv. Jag och bara jag, jag först!!!

Inte alla
Inte hela tiden
Det är ju en tröst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0