kärnkraft är inte farligt

ibland blir jag så arg på alla dumma människor att jag måste stänga av radion. Det händer när jägare vill skjuta alla vargar (eller alla lodjur, eller alla rävar, eller alla örnar...) eller som i morse när någon påstod att utsläppet i Tjernobyl inte alls var så farligt som alla envisas med att tro. Nähä! Så bra att du, som vet och är så klok och utbildad och förståndig (läs - hjärntvättad) kan förklara för oss stackars okunniga och klent begåvade människor HUR DET ÄR. Ledsen, jag går inte på det. Är det inte dags för oss som har en annan världsbild än den som tycks råda att ställa oss på barrikaderna och vråla:

DET ÄR NOG NU
INTE I MITT NAMN
VÅR VÄRLD ÄR INTE TILL SALU

eller viska; - vi ärver inte jorden av våra föräldrar, vi lånar den av våra barn...

Kommentarer
Postat av: Anna

Den sista meningen är så vacker och stark!



Om någon tycker att Tjernobyl inte var så farlig så kanske kan denna människa stå för sina ord och campa utanför kärnkraftverket. För 25 år senare kan det väl vara någon risk alls...

2011-03-15 @ 14:29:06
URL: http://www.annastilla.blogspot.com
Postat av: Anna

inte vara någon risk allas. Glömde ett litet "inte"

2011-03-15 @ 14:30:22
URL: http://www.annastilla.blogspot.com
Postat av: agneta

bra idé, ska föreslå det nästa gång någon säger något så huvudlöst, eller kanske be dem låta sina barn campa där, eller deras gravida fru...

2011-03-16 @ 10:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0