klok människa om kärnkraft

på Effektbloggen; http://www.effektmagasin.se/ 

Ja, jag vet, man är klok om man håller med mig, men vissa åsikter har jag så svårt att förstå. Jag vill inte förstå och vill tro att det bottnar i okunnighet, lättja eller själviskhet. Visst är det dags att göra någonting? Det som händer i Japan är så fruktansvärt och visserligen kan de (på en nivå) skylla sig själva, men det hindrar inte att de behöver hjälp. Det kunde lika gärna vara vi.

Det kunde lika gärna hända här
Även om vi inte har några jordbävningar
eller vulkaner
eller orkaner
eller tsunamis
eller enorma skogsbränder
eller torka
eller klantiga ingenjörer
samhällsplanerare med en övertro
på sin framförhållning
politiker som tror att vi kan kontrollera
och förebygga alla svårigheter
som kan uppstå
en beredskap för det totalt oväntade
den Svarta Svanen
Sådant har vi inte här
Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0