Cesar Millan

http://www.southparkstudios.se/clips/sp_vid_155251/?searchterm=cesar millan

ett inslag i showen var ett avsnitt av South Park (se länken ovan). Annars var det jag reagerade mest på publikens reaktioner på Cesar, han togs emot som en frälsare eller en popstjärna. Nog för att han är mycket duktig och har lärt sig att presentera sin metod på ett professionellt sätt, men han är fortfarande en människa. För mig kändes det lite okritiskt. Men jag är möjligen för kritisk (en yrkesskada?). Föreläsning blandades med exempel. Fem hundägare kom in med sina telningar, varav minst två drog in sina ägare enligt hund går med matte/hussemodell. En kvinna var så nervös att hon glömde all sin engelska. Men Cesar bråkade inte med henne, när han märkte att det han ville få henne att göra inte fungerade fick hon gå ut igen. Jag är imponerad av de som ställde upp, jag hade aldrig...och tanken på hur Alice hade betett sig...

Det är en sak att vilja, en annan att göra.

Men;
Animal
Species
Breed
Name

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0