X - men

First Class, såg jag i går. Helt habil, en cool, tidigare osedd scen, en ubåt som lyfts upp ur vatten. Visserligen börjar det bli så vanligt med coola effekter att man är något luttrad...Det krävs mycket för att man ska bli imponerad. Så är det ju X-men, det häftigaste är alla mutationerna.

Så var det diskussionen om Makten över tiden hos miljöpartiet. Många pratsugna, svårt att hålla sig till ämnet...(jag har svårt för det). Man vill prata om allt på en gång. Politik är svårt, det.

Skulle köpa fisk till mat (fiskgryta) och var på väg att köpa pangesius (billigast), tills jag såg att den kom från Vietnam (odlad). Då blev det torsk från Östersjön istället. När jag cyklade hem kom jag ihåg att man inte ska köpa torsk heller, eftersom den är på väg att bli utfiskad. Vad svårt det blir! En dels lösning är sluta äta kött, men det vill jag inte. Jag tycker det är svårt nog ändå att få i mig mat varje dag. Har nu skaffat WWFs fiskguide.

http://www.wwf.se/source.php/1364667/Fiskguiden%202011_stora.pdf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0