rekord på bloggen

i går var det 53 stycken som var inne och tittade på min blogg. Mest för att göra reklam för sin egen. Hoppas de kommer tillbaka. På den senaste tiden har jag inte skrivit så mycket, mest för att ligga lite lågt till alla beslut är offentliga. Nu har jag insett ända in i benmärgen att det inte är lärare jag ska vara, det passar mig helt enkelt inte. Det har det kanske aldrig gjort. Det känns som om jag saknar en egenskap som är nödvändig för att få det att fungera. Jag vill hela tiden ändra på verkligheten för tt få den att stämma med min bild och det går ju inte...Verkligheten vinner kampen varje gång. Under andra omständigheter hade jag kanske kunnat bli en bra lärare, men nu är omständigheterna som de är.
Så, vad göra istället? Det är det som är den stora frågan.

Kommentarer
Postat av: Mats Ohlin

Men kära Agneta,

du är ju redan författare vetjag...!

Varför envisas med att vara "lärare"?

Författare inkluderar ju "lärare" - men lärare inkliderar ingalunda "författare".



Att vara författare är mer än att vara lärare, är min tro.



Så: se din väg!



Din vän Mats

2011-10-01 @ 21:56:56
URL: http://www.matsohlin.se
Postat av: agneta

hm, men vad ska jag då försörja mig på?

2011-10-02 @ 12:12:17
Postat av: Mats Ohlin

Se inte hindren, utan möjligheterna! Tänk mera såhär:

För att kunna bli författare krävs minst att man är lärare, typ.

Men: hur många lärare kan verkligen bli författare? Inte så många, troligtvis.

Men dock några stycken, kanske, på sin höjd.



Eller tänk på detta viset:

Det vimlar utav fotografer uti vårt samhällle. Men hur många av dessa är v e r k l i g e n fotografer!? Många, säkerligen, men många faller också bort.

Hur många riktigt bra fotografer finns det per tidsenhet?

Well, kanske en och annan?

Jag tror du tillhör den skaran.

2011-10-03 @ 20:40:32
URL: http://www.matsohlin.se
Postat av: agneta

tackar, jag funderar vidare på livet och allting...

2011-10-04 @ 12:29:42
Postat av: Mats Ohlin

Det gör du! (vare sig du är lärare eller författare eller någonting annat).



Men ta också dessa råd lite granna på allvar, skulle jag önska. Kommunikation kan ske på olika djup - ofta ytligt, glättigt, glatt, "hejsan-svejsan". Men ibland väldigt djupt och allvarligt.



Det jag har sagt till dig nu, hör till den allvarligare typen.



Kram! Mats

2011-10-05 @ 20:15:21
URL: http://www.matsohlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0