ut i skogen

jobbet har definitivt sina fördelar men oj vad trött man blir, barn är så intensiva. Vänjer man sig kanske? Måste dela med mig av ett citat från min förskollärarkollega;

Jag vet att det finns vissa saker som jag gör bra
det är jag glad för
Sedan finns det en del som jag gör dåligt
det får jag acceptera
Det  mesta gör jag ungefär lika bra som alla andra
det får jag vara nöjd med
Det ena får uppväga det andra
och jag måste inte tvinga mig att göra sådant jag inte kan
Jag behöver inte heller göra sådant
som andra anser att jag kan
men som jag själv vet att jag inte kan
eller orkar göra

Visst är det bra? Typiskt att det kommer från en förskollärare, den inställningen borde vi alla ha - till oss själva och till varandra.

Kommentarer
Postat av: Kaija

Texten får mig att tänka på "sinnesro bönen" och den har ju hjälpt många.

2011-09-03 @ 09:43:15
Postat av: agneta

ja, den är ju ännu kortare

2011-09-03 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0