tandläkare

det är bra att de finns, synd att de behövs? Var nervös för att gå dit med en amalgamlagning som skulle bytas ut. (Smart att stoppa tungmetaller i munnen på folk, visste ni att en amalgamlagning oxiderar?) Tanden hade börjat spricka pga att lagningen växer över tid och det verkade ju inte så lyckat...Dessutom var det länge sen jag tuggade något varmt eller kallt på den sidan av munnen. Men en kort stund senare gick jag bedövad, lagad och lycklig från tandläkaren, något fattigare men med en tand som förhoppningsvis håller till döddagar (och jag räknar med att leva länge till, ni vet ont krut förgås inte så lätt).

Reflektion - fantastiskt att vi har så bra tandvård i Sverige, bra att ha sparade pengar så jag inte behöver oroa mig för att inte ha råd och tänk att ha sån framförhållning. Nu kan jag resa till Afrika och missionera i 10 år. Om jag skulle vilja det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0