politiskt årsmöte

var jag på i går. En intressant erfarenhet. Demokrati=diskussion. Svårt med avgränsningar, ska alla få prata hur mycket de vill och vems röst ska räknas? En del pratar på och säger samma sak flera gånger, för att få mer talutrymme eller för att det de säger är så viktigt? Jag försöker följa en kompis exempel och 1) hålla mig kort, 2) använda humor, 3) få folk att tänka till. Men det gör kanske att ingen förstår vad jag menar. Så har jag märkt att man upprepar sig när man tror att andra inte har förstått hur viktigt det man säger är. Det kanske helt enkelt inte är viktigt. För någon annan än dig. Därför försöker jag vara tydlig när jag håller med. Det är trevligt när människor håller med.

Men även om är den enda som har rätt måste du hålla på din sak. Till slut börjar de andra kanske hålla med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0