Skavlans program

i går var riktigt intressant. Det blir så när han har bra gäster. Mannen som skrev "Män är från Mars och kvinnor från Venus" (kan inte låta bli att lägga till min serieteckningsfavorit (Bizarro tror jag) "och barn är från Helvetet") var där och tog över totalt. Han talade intensivt om vikten av att lyssna, lyssnade inte på någon, motsade sig själv hela tiden och ångade på utan hänsyn. Det var kul att se. En del gräver med förtjusning sin egen grav. Men han klarar sig säkert bra ändå, någon är ju beredd att betala för att lyssna på honom. Det spelar ingen roll vad du säger, bara du låter övertygad...Han visade ett knappt dolt förakt för kvinnor (Mona Sahlin) och unga (Timbuktu) och brydde sig inte särskilt mycket om programledaren heller. Han skulle nog behöva titta lite på sitt eget beteende också...

Mona Sahlin försökte säga något om hans sätt att prata om hur mannen snällt skulle ombedas hjälpa till i hemmet, men där blev de skilda världarna uppenbara. Han kunde inte begripa vad det var hon reagerade på och han ville inte heller lära sig något om det. Min analys: han var fast i sina egna övertygelser. Han har säkert rätt i en del saker, men som jag sagt förut, med storhet kommer ödmjukhet (eller kanske tvärtom...).

http://svtplay.se/t/102974/skavlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0