fader okänd

det här är en dag för alla som inte vet vem som är deras pappa och bastarder i allmänhet. Alla barn är Guds barn, men vi# är det extra mycket. Det är viktigare vilka som fostrar oss och älskar oss än vilka vi har blodsband till.

Men idéen att Maria var oskuld och blev med barn, den går jag inte på. Nog är allt möjligt för Gud, men varför skulle hen tycka att det var viktigt med barn utan sex? Har inte Gud skapat oss som vi är, med drifter och funktioner och allt. Nej, de här dumheterna bottnar i kvinnohat och sexualskräck. Dessa katolska präster...

(Nu säger jag inte att det är så, för vad vet jag, men det är min teori)

# jag vet vem som är min pappa, men är bastard från den tiden det fortfarande ansågs viktigt att barn föddes inom äktenskapet, särskilt av den äldre generationen. Det har gjort mig till den jag är, så jag kan knappast vara missnöjd, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0